מבנה תוכנית עסקית

מבנה תוכנית עסקית נכון ומדויק

הרבה אנשים ובעלי עסקים אינם יודעים מה בדיוק משמעותו של המושג 'ליווי עסקי' ובמה הוא כרוך, ומשום כך רבים מהם נרתעים מלקבל את השירות – אם בשל דעה מוטעה אודותיו ואם בשל המחשבה כי הוא אינו מתאים להם ולצרכי העסק שלהם. אך האמת היא שלהליך הליווי יש סדר ואף מבנה תוכנית עסקית ברור מאד, שכמעט כל חברה וארגון יכולים לעבוד על פיהם ולהפיק מהם תועלת, והרי הוא לפניכם:

מבנה תוכנית עסקית – איפיון החברה

בתחילת הדרך יבקש היועץ העסקי לאפיין את החברה ולקחת בחשבון כלל משתנים חשובים כמו חזון העסק והסיבות להקמתו, יתרונותיו ונקודות החוזק שלו אל מול המתחרים, כדי להבין טוב יותר את ה- DNA של המקום ואת הייחוד שלו ושל המוצר שהוא משווק.

מבנה תוכנית עסקית – מיפוי

לאחר השלב הראשוני של הכרת החברה מבחינה רעיונית ומושגית, ייעשה מיפוי לכלל הצרכים והתנאים הקיימים במקום, כולל איתור נקודות חולשה (ולא רק חוזקה) לעומת המתחרים, ובשלב זה למעשה ייאסף כמה שיותר מידע מהשטח, הכולל ראיונות עם צוות העובדים, צפיה בנעשה במקום ובחינה של כלל המשתנים המשפיעים על אופי הפעילות בחברה ועל מהותה.

מבנה תוכנית עסקית – סקירת המתחרים

השלב הבא עשוי להיות מורכב עבור בעלי העסק, אך חשוב להבין שהוא הכרחי להישרדותו ולהישארותו רלוונטי בתחום, והוא כולל צפייה וסקירה מעמיקה של החברות המתחרות, לרבות צפי הנוגע לתוכניותיהן העתידיות, ואף האפשרות של חדירת כוחות חדשים ולא צפויים לשוק כדוגמת טכנולוגיות חדשות העשויות לערער על רלוונטיות המוצר או אופני השיווק שלו.

מבנה תוכנית עסקית – בניית יעדים

הישורת האחרונה – הצבת היעדים בטווח הקרוב והרחוק, כבר תיעשה במקביל לנעשה בפעילות השופת של החברה, ובאופן שמבקש להטמיע את השינויים בה באופן טבעי. כחלק בלתי נפרד מהמסגרת המקובלת של מבנה תוכנית עסקית, לכל יעד יינתן דדליין נקוב ומוחלט – אך עם זאת גם ריאלי מבחינת לוחות הזמנים, כך שהכל ירקום יחד כמכלול תוכנית אסטרטגית כוללת, שתזניק את העסק או החברה למעלה, ותאפשר למנהלים סופסוף לראות את הפוטנציאל מתממש. לייעוץ עסקי מדויק ונכון השאירו פרטים.