ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי לעסקים שרוצים להצליח

מנהלים עסק של אדם אחד? יש לכם ארגון או מוצר שאתם מעוניינים לקדם ולחשוף אותו להרבה קהלים חדשים, או שאתם מנהלים אפילו עמותה? סביר להניח שכמו רבים אחרים בארץ (ולמעשה גם בעולם), לא חשבתם מעולם להיעזר בשירותי ייעוץ שיווקי מקצועיים, וכנראה משום שאינכם מכירים את האפשרות הזאת. מדוע? ישראלים רבים פשוט אינם מבררים מספיק לעומק על כך, או שהם אפילו אינם מכירים את השירות המיוחד הזה – אך האמת היא ששירותי ייעוץ כלכלי מקצועי יכולים לתרום הכי הרבה דוקא לעסקים הקטנים והבינוניים, מפני שאלה בדיוק הגופים שהכי זקוקים להגדלת החשיפה שלהם בצורה חיובית, והם לרוב אינם יודעים כיצד לעשות זאת.

מיהו היועץ השיווקי?

לפני הכל, כדאי להבהיר מה הוא לא: במרביתם המוחלטת של המקרים ייעוץ שיווקי אינו מספק את אותם שירותים כמו של משרד פרסום, אלא הוא מתמקד בתחום ספציפי הרבה יותר. בראש ובראשונה היועץ השיווקי מגיע אליכם לחברה או לארגון, והוא לומד להכיר אותו לעומק, ובצורה היסודית ביותר שניתן. שנית, היועץ השיווקי לרוב לא יבחר עבורכם קמפיינים ויציע לכם מסלולי פרסום כאלה ואחרים (אם כי הוא בהחלט יכול להצביע על כיוונים ועל אפשרויות שונות) אלא הוא יחשוב יחד איתכם כיצד להצעיד את העסק שלכם בראיה כוללת ובחשיבה על המאקרו – עבודה שמשרדי פרסום בדרך כלל אינם עושים בצורה כל כך מקיפה. זאת ועוד, יועץ שיווקי טוב ואמין לא יציע לכם לבחור בחברת פרסום כזאת או אחרת, מאחר והוא שייך קודם כל אליכם ורק אליכם, והוא אינו כפוף לאינטרסים של כל גוף אחר.

מה עושים בייעוץ שיווקי?

הגענו לשלב התכל'ס – מה בעצם עושים? אחרי שהיועץ יכיר אתכם, ולפחות באופן בסיסי, הוא ימפה איתכם את הצרכים הקיימים בחברה שלכם, וזאת תוך שמיעת המטרות וחזון העל שלכם, וכן בתוספת הרעיונות שלו וההיכרות שלו עם השוק הספציפי שלכם והשוק בכלל (כל זאת כמובן תוך הבנה והסכמה מצדכם). בהמשך, היועץ יגדיר יחד איתכם יעדים ספציפיים מבחינה שיווקית ולעתים גם מבחינות נוספות (כלכלית, צמיחה בחברה ועוד), ויהיה עליכם לעמוד בהם – ביעדים הנקודתיים ובאלה הרחוקים יותר, הכל יחד ובליוויו הצמוד של היועץ – כך שתוכלו בסופו של דבר לפלס לכם דרך וללמוד מטעויות, להכיר דרכים חדשות ואפיקי מחשבה שכנראה לא הכרתם.