ייעוץ ארגוני ובניית תכנית עסקית חדשה

יכול להיות שהקמתם את העסק שלכם מתוך תחושת בטן, ובהחלט ייתכן שהיא הצדיקה את עצמה. ידעתם מה אתם רוצים לעשות, מי הלקוחות שלכם, וזה גם עבד. מכרתם, הלקוחות המליצו גם לחברים שלהם, והצלחתם לייצר לעצמכם הכנסה קבועה ומרשימה למדי. עם זאת, ניהול עסקי מחייב אתכם גם להביט קדימה ולנסות לחשוב על דרכים טובות להקפיץ את העסק אל השלב הבא. אתם רוצים להרחיב את סל המוצרים שלכם, אולי להגיע לקהל יעד שעדיין לא מכיר אתכם, ובפשטות – אתם רוצים להרוויח יותר. אתם גם מבינים שזה אפשרי. עכשיו אתם רק צריכים להבין איך בונים תכנית עסקית ואיך יועץ ארגוני משתלב בכל הסיפור המורכב הזה.

 

מבנה תכנית עסקית – מה הוא?

באופן כללי, מבנה תכנית עסקית מורכב מכמה נושאים מרכזיים. לפני הכל תצטרכו להגדיר את החזון שלכם, את המוצר, את השוק שבו אתם פועלים ואת היעדים הכלכליים שלכם. ניהול עסקי נכון תמיד יתחיל מהנקודה הזו, שבה אתם מודעים היטב למטרות שלכם מצד אחד, ולמהות העסק מן הצד השני. בשלב הבא נגדיר את העסק, את הענף שבו הוא פועל, את הצורך שעליו הוא עונה ואת אופי השירות. רק אז נמשיך אל המודל העסקי, נלטש ונדייק אותו עם יועץ ארגוני שיעזור לכם להיות יעילים ונאמנים למציאות עד כמה שרק אפשר.

 

איך בונים תכנית עסקית תכלס?

אחרי שלב ההגדרות הכלליות הללו, שהן חשובות מאוד אבל רובנו מחכים להיות אחריהן, הגענו אל השלב המעניין באמת – קביעת הפעולות והמשימות שלנו. יועץ ארגוני תמיד יתחיל מקביעת אסטרטגיה ברורה מאוד, כזו שכוללת אבחון מדויק של קהל היעד, זיהוי המהלכים האפשריים ולימוד המתחרים. מבנה תכנית עסקית מורכב גם מתכנון פיננסי, צעד קריטי שבלעדיו נתקשה לממן את הפעילויות השונות. במילים אחרות, אם אתם לא לגמרי בטוחים איך בונים תכנית עסקית כמו שצריך אתם לא חייבים לעשות את זה לבד. עם ליווי מקצועי תוכלו להיות בטוחים שאתם מתכננים כל צעד באופן מחושב – הן כלכלית והן פרקטית. התוצאה? עבודה נכונה וטובה לעבר מטרה חשובה.