ייעוץ ארגוני – הכלי שיעזור לכם להרים את העסק

השאלה איך בדיוק זה קרה עדיין לא מצאה תשובה. כלומר, ברור לכם שמשהו השתנה, המכירות כבר לא אותו הדבר, אולי הלקוחות מגיעים לעיתים קצת יותר רחוקות. במקום לקדם את העסק אתם מדשדשים במקום, וגם אם הכל עובד דווקא לא רע, הגיע הזמן לצעוד קדימה ולהגדיל את שורת הרווח שלכם. ניהול עסקי הוא צעד מורכב, ללא ספק, אבל עם הכלים הנכונים העסק שלכם יכול לעשות את קפיצת המדרגה המיוחלת. דרך טובה לקבל את הכלים הללו היא ייעוץ ארגוני, תהליך המלווה באדם מקצועי ומיומן שמלווה אתכם בשלב שלב בדרך.

 

ייעוץ ארגוני – השלב הראשון: אבחון

כל תהליך של ייעוץ ארגוני יתחיל תמיד באבחון. כפי שכל רופא יבקש להבין מה הסימפטומים ואיך הם פוגעים בתפקוד, כך גם היועץ הארגוני ינסה להבין מה גרם למצב הקיים כדי לבנות תכנית פעולה מדויקת להבראה וליצירת שינוי. בשלב הזה נערכים בדרך כלל ראיונות עם עובדי ומנהלי הארגון, נבדקים הדוחות ונחקרים לעומק המבנה הארגוני והנתונים המספריים. הרקע הזה מאפשר הענקת ייעוץ כלכלי לחברות ומספק קרקע יציבה שעליה ניתן לבנות את יסודות השינוי, אלה שיקפיצו את העסק גבוה למעלה.

 

ייעוץ ארגוני – השלב השני: תכנון

עם הנתונים המסודרים והמידע המלא, יועץ פיננסי לעסקים נכנס לתמונה. כעת נדרשת הבנה מעמיקה של המספרים כולם, מההוצאות ועד ההכנסות, מהתקורה ועד התשואה. עם המידע הזה ניתן לזהות כשלים וליקויים שדורשים טיפול. למשל, יכול להיות שאפשר לקצץ בהוצאות עם ניהול שונה של המלאי, אולי המחיר כלל אינו תואם את מחיר השוק ואפשר להעלות אותו, ואולי ההסבר נעוץ בעלויות הייצור שניתן להוזיל. זוהי המהות של ייעוץ כלכלי לחברות.

 

ייעוץ ארגוני – השלב השלישי: מעקב

עם תכנית עבודה מדויקת שמגדירה את כללי המשחק, ניהול עסקי נעשה לפתע קצת יותר פשוט והרבה יותר מסודר. זה השלב שבו אנחנו נדרשים לעקוב אחר תכנית הפעולה, הנהלים החדשים והשינויים שנקבעו על ידי יועץ פיננסי לעסקים. אם יש צורך בשינויים ובהתאמות, בהטמעת נהלים חדשים או בליטוש הקיימים, זה השלב שבו זה יקרה, במסגרת תהליך של ייעוץ ארגוני מסודר ומקצועי מאוד.