איך בונים תוכנית עסקית

איך בונים תוכנית עסקית מקיפה ומדויקת?

עסקים ותיקים וחדשים גם יחד, מצטרפים בשנים האחרונות יותר ויותר לשורותיהם של חברות ייעוץ עסקיות, וברובם ככולם של המקרים מדובר בצעד מבורך ונצרך. אלא שבמקרים לא מעטים ישנם גם הרבה ערפול וחוסר מידע בנוגע למה שאמור אותו תהליך לייצר, וכך קורה שהרבה חברות, ארגונים ועסקים למעשה שוכרים את שירותיהן של חברות שאינן באמת מועילות להם או מקדמות אותם.

כדי להימנע ממצב כזה, הכנו עבורכם רשימה קצרה המתארת בתמצות את התהליכים המרכזיים שנעשים במהלך תוכנית עסקית – כדי שתדעו מה לשאול לפני שאתם בוחרים בחברה כזאת או אחרת, וכדי שתוכלו לדעת האם החברה שבה אתם מתעניינים אכן צפויה לעמוד במה שמצופה ממנה. אז איך בונים תוכנית עסקית? הנה השלבים אחד לאחד.

1. מיפוי

בשלב הראשון והבסיסי ביותר, ייערכו ביניכם ובין החברה המייעצת מספר פגישות שמטרתן תהיה למפות את החברה וממגוון נקודות מבט: קבלת מידע אודות הרקע שלה מבחינת המצב בשוק והצורך במוצר, המוטיבציה שהובילה להקמת החברה, ההיסטוריה שלה עד לנקודת הזמן הנוכחית וכמובן גם כל הפרטים הרלוונטיים לתיאורה היום – לרבות כוח העבודה, תנאי העבודה, האווירה במקום ונקודות החוזק והחולשה.

2. הגדרת יעדים

הרבה פעמים כששואלים "איך בונים תוכנית עסקית?" למעשה מתכוונים ללב ליבו של הענין, והוא שלב הגדרת היעדים. שלב זה למעשה מגיע אחרי למידת עומק של היתרונות, אך בעיקר החסרונות הקיימים בהתנהלות החברה, ובו מוגדרים יחד עם אנשי הניהול והביצוע בחברה יעדים עתידיים עד למצב של יציאה מהמשבר (במידה והיה כזה) ויציאה לקראת דרך חדשה של פריחה ופריצת דרך.

3. מימוש היעדים

חשוב לציין כי היעדים שיוגדרו חייבים להיבנות באופן ריאלי בהתחשב במצב הקיים, אך מנגד עליהם גם "לשאוף גבוה" ולא לתת לחברה להיכנע למצב הקיים שבו היא שרויה. תשומת לב מיוחדת מוקדשת בשלב הזה לפן האופרטיבי של מימוש היעדים, ותוך ליווי רציף וקשוב לאתגרים שצצים במהלך הדרך ומתן פתרון אמיתי ומלא לאותן בעיות. רק כך מצליחה חברה לממש את הייעוד המקורי שלה, בעזרתם של אנשי ייעוץ עסקי מקצועיים המביאים אותה לשינוי אמיתי ולצמיחה של ממש. פנו עכשיו לביצוע מבנה תוכנית עסקית שירים את העסק שלכם לגבהים בלתי נתפסים.